Vilkår for onlinekjøp hos Kilands

Generellt


Fornøyd kundegaranti

Vi ønsker at alle kundene våre skal være 100% fornøyde under hele kjøpsprosessen hos oss på Kilands tepper. For å oppnå dette gjør vi alt vi kan for å levere bestillingen din så fort som mulig. Vi svarer raskt på spørsmål via e-post og telefon. Skulle teppet ditt ikke passe, har vi gjort det så enkelt som mulig for deg å sende det tilbake. Derfor har vi en smidig returhåndtering og en gratis returkostnad på alle teppene våre (unntatt vegg til vegg-tepper og andre tepper i metervare, men for disse teppene sender vi gjerne prøvebiter før du bestiller, slik at du kan se og kjenne på teppet før du bestiller).

Ved retur refunderer vi hele kjøpesummen inkl. den opprinnelige frakten. Slik ønsker vi at du skal føle deg 100% trygg og at du skal bli 100% fornøyd når du handler hos oss på Kilands tepper. Du kan lese mer om angreretten og hvordan returfrakt foregår lenger ned på siden.

Priser

Alle priser i nettbutikken er oppgitt inklusive moms. Kilands har muligheten til å kansellere bestillingen på grunn av tekniske problemer, leveringsfeil, trykkfeil, feilkodede priser og lignende.

Målavvik og nyanseforskjeller

Det kan forekomme et målavvik på +/- 1–4 cm på de bestilte målene dine ved kjøp av vegg-til-vegg-tepper. Ved kjøp av entrématter i metervare kan det forekomme et målavvik på +/- 1 cm.

Vårt mål er at produktbildene våre i størst mulig grad skal gjenspeile virkeligheten. Det kan likevel skje at produktbildene kan vise små forskjeller i nyanser og fargetoner i forhold til virkeligheten, forskjeller som er forårsaket av for eksempel lysvariasjoner eller billedskjermen produktbildene ses på. Vi reserverer oss også mot at prøvebiter kan variere noe i fargenyanse basert på rullen som teppet ditt kommer fra, siden nyanseforskjeller kan forekomme mellom de ulike varepartiene.

Garanti

Vi ønsker alltid at du som kunde skal være 100% fornøyd. Hvis varen du bestilte ikke svarer til forventningene dine, vil vi gjerne at du kontakter oss slik at vi kan komme frem til en løsning som gjør at du blir fornøyd med kjøpet ditt hos oss på Kilands.


Betaling


Klarna Checkout

Vi samarbeider med Klarna for alle betalingene våre gjennom Klarna Checkout. I Klarna Checkout kan du velge å betale med kort, faktura og delbetaling. Klarna behandler alle opplysningene dine på en trygg og sikker måte.


Frakt og levering


Leveringsmåter

Våre forskjellige leveringsmetoder.

Pakke til butikk

Alle tepper sendes med Bring. Tepper med en bredde på opp til 180 cm sendes til butikk og koster 139 kr.

Hjemlevering

Tepper med en bredde på over 180 cm sendes direkte hjem til deg som kunde* og koster 675 kr. Bring kontakter deg for å bestemme et passende tidspunkt dersom leveransen er en hjemlevering. Hvis du ikke ønsker at bestillingen skal leveres med hjemlevering de ganger målene er for store til å leveres til butikk, kan du velge å hente på nærmeste Bring-terminal.

Du har alltid muligheten til å velge hjemlevering mot en noe høyere fraktkostnad, selv for mindre tepper som vanligvis sendes til butikk. Tepper med en bredde på over 180 cm sendes alltid direkte hjem til deg*. Hjemlevering utføres til tomtegrense.

Hjemlevering med innbæring.

Du har muligheten til å velge å få båret inn produktene dine. Du ser aktuell pris når du er i kassen.

Hjemlevering kveldstid

Bring tilbyr kveldslevering i deler av Norge. De utvider området sitt slik at flere kan motta hjemlevering om kvelden. Sjekk Brings hjemmeside for å se om ditt postnummer faller inn under kveldsleveranse.

Hent på terminal

Du har alltid muligheten til å selv hente bestillingen din på terminalen, selv om bestillingen opprinnelig skulle kjøres ut. Dette kan være praktisk hvis du ikke har muligheten til å være hjemme ved levering, og hvis du har kort vei til terminalen.

Firmaleveranse

Hvis du bestiller til firmaet ditt, kan du velge firmautkjøring. Bestillingen din leveres da på dagtid mellom 8-16 uten varsling. Adressen bestillingen skal leveres til må være bemannet.

Leveringstid

Alle varer merker med ”Lagervare” sendes vanligvis samme dag eller senest dagen etter. Ordren din leveres med Bring og er fremme innen 2-5 arbeidsdager. På varer som ikke er lagervarer kan du se leveringstiden oppgitt på respektive vare.

*Unntaket er tepper som kan brettes sammen (For eksempel filleryer, kuskinn og enkelte orientalske tepper. Disse sendes til butikk)

Leveranseforsinkelse

Dersom leveransen er forsinket, gir vi deg beskjed om dette via e-post. Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved leveranseforsinkelser. Vi gjør alltid vårt beste for å oppfylle bestillingen din. Det kan oppstå tilfeller som gjør det umulig å oppfylle bestillingen, for eksempel når leverandøren vår ikke kan oppfylle sine forpliktelser ovenfor oss. Det betales ikke erstatning ved en eventuell leveranseforsinkelse.

Transportskader

Dersom en transportskade mot formodning skulle oppstå ved levering, gjelder følgende: Ved synlig skade i forbindelse med levering av varen skal dette anmerkes før du som mottaker kvitterer for leveransen. Denne anmerkningen gjøres av sjåføren manuelt på kvitteringen eller i sjåførens hånddatamaskin.

Ta også et bilde av emballasje og skadet vare. Send bildene i en e-post til kundeservicen vår, slik at vi kan starte reklamasjonsbehandlingen så snart som mulig.

Alle skader, både synlige og skjulte, som har inntruffet under transport, skal meddeles oss så snart som mulig og senest innen sju dager. Vår anbefaling er derfor at du alltid ser over varen når du får den levert, for å være sikker på at varen er hel og i akseptabel stand.

Uavhentet pakke

Uavhentet pakke eller hjemlevering som ikke tas imot til tross for gjentatte forsøk, vil bli belastet med 199 kr. For spesialbestillinger og produkter på metervare vil hele bestillingsverdien bli belastet.


Angrerett og åpent kjøp


Returfrakten er GRATIS. Ved retur refunderer vi også alltid den opprinnelige frakten. Ved retur får du en returfraktseddel fra oss som du bruker til å sende tilbake teppet eller teppene med.

Du har alltid rett til å angre kjøpet ditt i 90 dager etter å ha mottatt varen og uten spesiell grunn. Dette forutsetter at produktet er i vesentlig uendret skikk, dvs. ubrukt samt ikke ødelagt eller skadet. Du kan heller ikke bruke varen, men kan selvfølgelig legge ut og prøve matten eller produktet. Vegg til vegg-tepper, balkong- og altantepper, entrématter på metervare og gangtepper i metervare som er skåret til etter kundens ønskemål omfattes ikke av angreretten.


Reklamasjon


Ta alltid kontakt med oss på Kilands tepper via e-post eller telefon med en gang du oppdager en eventuell feil på teppet ditt som kan gi grunnlag for reklamasjon. Vi bytter alltid ut skadede eller feilproduserte tepper, og vårt ønske er at du som kunde alltid skal bli 100% fornøyd.


Annen


Personvern, sikkerhet og personopplysninger

Kilands garanterer for at personopplysningene dine behandles trygt og vil aldri utlevere personopplysningene du har oppgitt under kjøpet til en tredjepart. Kilands benytter seg av SSL (Secure Socket Layer). Hvis du vil motta nyhetsbrevet vårt, vil vi sende informasjon og produkttilbud til deg via e–postadressen din. Disse kan enkelt avbestilles via kundekontoen din eller over telefon med oss på Kilands.

Cookies


En cookie er en tekstfil som sendes fra en nettside, f.eks. Kilands til datamaskinen din hvor den enten lagres i minnet (session cookies) eller som en liten tekstfil (tekstbaserte cookies). Cookies brukes for å lagre påloggingsinformasjon og handlekurven din når du surfer rundt hos oss osv. Dersom nettleseren din er stilt inn på å ikke godta cookies, vil du ikke ha muligheten til å utføre bestillinger på siden vår. Du kan enkelt endre dette under innstillinger i nettleseren din. Legg merke til at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg.

Åpent kjøp 90 dager
Rask leverering
Gratis retur
Trygg e-handel