Vanlige spørsmål og svar

Her kan du lese svar på vanlige spørsmål, og du finner også linker til informative produktguider. Finner du ikke svar på dine spørsmål er du varmt velkommen til å kontakte vår kundeservice, så hjelper vi deg!


Tillkommer MVA og toll på varer jeg kjøper hos dere?


Alt salg på Kilands.no er inkludert med norsk MVA i priset du ser på produkten. Toll tillkommer ikke. Våres organisasjonsnummer er 918 874 461


Hvor lenge varer et åpent kjøp hos dere?


Vi har åpent kjøp i 90 dager og returfrakten er gratis,. (Åpent kjøp gjelder ikke heldekkende tepper, metervarer eller spesialbestillinger).


Hvor lang er leveringstiden?


Alle bestillinger som registreres innen kl 13.00 man-fre og som er merket ”Lagervare” sendes normalt samme dag. Din ordre leveres med Bring og er fremme innen 1-4 arbeidsdager. På varer som ikke er lagervarer ser du leveringstiden spesifisert på den respektive varen.


Hvordan fungerer leverering?


Alle tepper sendes med Bring. Tepper med en bredde på opp til 180 cm sendes til agent og koster 139 kr. Tepper med en bredde på over 180 cm sendes direkte hjem til deg som kunde* og koster 625 kr. Bring kontakter deg for å bestemme et passende tidspunkt dersom leveransen er en hjemlevering. Hvis du ikke ønsker at bestillingen skal leveres med hjemlevering de ganger målene er for store til å leveres til agent, kan du velge å hente på nærmeste Bring-terminal.

Hjemlevering

Du har alltid muligheten til å velge hjemlevering mot en noe høyere fraktkostnad, selv for mindre tepper som vanligvis sendes til butikk. Tepper med en bredde på over 180 cm sendes alltid direkte hjem til deg uten at du må velge dette*. Hjemlevering utføres til tomtegrense.

Hjemlevering med innbæring.

Du har muligheten til å velge å få båret inn produktene dine. Du ser aktuell pris når du er i kassen.

Hjemlevering kveldstid

Bring tilbyr kveldslevering i deler av Norge. De utvider området sitt slik at flere kan motta hjemlevering om kvelden. Sjekk Brings hjemmeside for å se om ditt postnummer faller inn under kveldsleveranse.

Hent på terminal

Du har alltid muligheten til å selv hente bestillingen din på terminalen, selv om bestillingen opprinnelig skulle kjøres ut. Dette kan være praktisk hvis du ikke har muligheten til å være hjemme ved levering, og hvis du har kort vei til terminalen.

Firmaleveranse

Hvis du bestiller til firmaet ditt, kan du velge firmautkjøring. Bestillingen din leveres da på dagtid mellom 8-16 uten varsling. Adressen bestillingen skal leveres til må være bemannet.

* Unntaket er tepper som kan brettes sammen (For eksempel filleryer, kuskinn og enkelte orientalske tepper. Disse sendes til agent/butikk)


Hvilke betalingsalternativer kan jeg velge mellom?


Vi benytter Klarna Checkout. Her kan du velge å betale med kort, faktura, delbetaling eller direktebetaling samt Klarnas egen app.


Kan jeg flytte fram forfallsdato på min faktura?


Ja, det går bra. Alle våre fakturaer går via foretaket Klarna. Når du har fått din faktura (sendt til din epost) så kan du gå inn på Klarna.no og flytte fram forfallsdatoen med opptil 10 dager.


Hvordan fungerer retur og hva koster returfrakt?


Returfrakten er GRATIS. Hele kjøpsbeløpet betales tilbake inklusive opprinnelig frakt og eventuell fakturaavgift. Du får en returfraktseddel fra oss som du benytter for å sende tilbake teppet eller teppene gjennom Bring.

Henvend deg alltid til oss før du returnerer din vare. Du får en forhåndstrykt fraktseddel fra oss som du kan benytte for din retur. Om du fikk ordren levert hjem kommer Bring, etter avtale, for å hente teppene hjemme hos deg eller foretaket for levering til oss på Kilands. Hentet du din ordre hos en Servicepoint-agent, leverer du inn din ordre for retur hos samme agent eller en annen om du heller vil det. Betalte du med kort overfører vi pengene tilbake til din konto, valgte du faktura makuleres din faktura når vi har mottatt din vare i retur. Vil du heller benytte et annet transportselskap enn Bring (som vi benytter) går det selvfølgelig bra, men da står du som kunde for den faktiske fraktkostnaden.


Jeg vil reklamere min vare, hvordan gjør jeg det?


Om teppet eller varen du har fått levert er feilaktig eller er skadet på noe vis så tar du kontakt med vår kundeservice, så hjelper vi deg. Legg gjerne ved bilder av eventuelle skader slik at vi raskt kan håndtere din sak.


Jeg vil kjøpe et teppe som jeg ikke finner i deres sortiment, kan dere bestille den til dere da?


Ja, det løser vi! Finnes teppet hos noen av våre leverandører kan vi alltid bestille den til oss. Send oss en e-post eller ring oss, så sjekker vi det opp for deg.


Er frynsene inkludert i teppets lengde på tepper som har frynser?


Nei, frynsene er ikke inkludert. Så står det at teppet for eksempel er 200 cm langt, så kommer frynsenes lengde i tillegg.


Vi er et foretak som er interessert i å kjøpe et større antall av et visst teppe, kan vi få tilbud?


Selvfølgelig! Send oss en e-post om hvilket eller hvilke tepper det gjelder, så kommer vi tilbake med et tilbud så fort som mulig. Besøk gjerne siden til vårt foretak for mer informasjon og inspirasjon, som du finner her!

Åpent kjøp 90 dager
Rask leverering
Gratis retur
Trygg e-handel